کد خبر: 1215571
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
مشکلات جدی بیماری رئیس پنتاگون موجب شده تا او نتواند در نشست‌های روزهای آتی اوکراین و ناتو در بروکسل حاضر شود.

جوان آنلاین:  درست یک روز پس از انتشار اخباری مربوط به بستری شدن وزیر دفاع ایالات متحده لوید آستین در بخش مراقبت‌های ویژه، پنتاگون اعلام کرد که وی سفر به «بروکسل» برای حضور در نشست وزرای دفاع ناتو و همچنین نشست اوکراین را لغو کرده است.

به گزارش فارس، طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آستین ۷۰ ساله بعد از ظهر یکشنبه برای رسیدگی به مشکل مثانه خود به مرکز پزشکی نظامی-ملی «والتر رید» مراجعه کرد و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد.

این دومین بار از زمان جراحی پروستات در ماه دسامبر ۲۰۲۳، محسوب می‌شود که آستین در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان والتر رید بستری می‌شود.

پزشک پنتاگون شب گذشته (یکشنبه) در بیانیه‌ای گفته است «او در تمام مدت نیمه‌شب تحت نظر خواهد بود» و بعید است که برای مدت طولانی در بیمارستان بستری بماند.

رئیس‌ پنتاگون طبق‌ برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود که امروز (سه‌شنبه) در جلسه گروه تماس دفاع از اوکراین به بروکسل سفر کند. این گروه شامل ۵۰ کشور می‌شوند که کمک نظامی به کی‌یف را هماهنگ می‌کنند. در حال حاضر طبق گفته سخنگوی پنتاگو پت رایدر قرار است آستین به صورت مجازی در این جلسه شرکت کند.

بستری شدن آستین در بخش مراقبت‌های پزشکی در شرایطی انجام شده که ماه گذشته پنتاگون پس از مرخص شدن او از بیمارستان گفته بود سرطان پروستات وزیر دفاع آمریکا «به خوبی و به صورت موثر» تحت درمان قرار گرفته و وضعیت او عالی است.

بیماری رئیس پنتاگون پس از آن خبرساز شد که به گفته مقام‌های آمریکایی، آستین خیلی دیر به جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور درباره غیبتش و تلاش برای درمانش اطلاع داده بود؛ موضوعی که انتقادات تند جمهوری‌خواهان کنگره را در پی داشت و در نهایت باعث عذرخواهی وزیر دفاع شد.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرده که آستین پس از نشست اوکراین درس صدد شرکت در نشست ناتو بوده است و هم‌اکنون «جولی اسمیت» بعنوان نماینده پنتاگون در نشست روز پنجشنبه ناتو شرکت خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار